Peuter (3) sterft na drinken moedermelk: “Moeder was gebeten zonder dat ze het wist”

Een driejarig meisje is donderdag gestorven na het drinken van moedermelk in de Indiase staat Uttar Pradesh. De moeder was in haar slaap gebeten door een slang, waardoor de melk giftig was geworden.

Bekijk hieronder hoe borstvoeding gedaan wordt in India:

Volgens de lokale politie werd de 35-jarige moeder tijdens haar slaap gebeten door een giftige slang. Zelf had ze nog niks door toen ze haar 3-jarige dochtertje de ochtend nadien borstvoeding gaf. Maar meteen erna werden ze allebei plots ernstig ziek.

De peuter en de moeder werden in allerijl naar het ziekenhuis gebracht, maar stierven nog voor ze daar aankwamen. De politie heeft het over een zeer tragisch incident.

In India komen er honderden verschillende soorten slangen voor, waarvan tientallen zeer giftig zijn. Ieder jaar komen daar meer dan 40.000 mensen om het leven door een slangenbeet.

Bron: INDEPENDENT, INDIA TODAY