Ongeveer 80 procent van de volwassenen heeft op enig moment in hun dagelijks leven last van rugpijn. De statistieken zijn alarmerend! Het is de meest voorkomende oorzaak van werken. Medicatie kan nuttig zijn maar het is altijd goed om ook enkele manieren te kennen die geen bijwerkingen hebben.

Wij bij Dagelijksevideos proberen altijd meer manieren te vinden om rugpijn te voorkomen en willen deze met je delen!

1. Kat die zich uitstrekt met een stoel

De kattenrek kan de rug verlengen en de spanning in de spieren verlichten. Maar je kunt deze techniek verbeteren en een stoel gebruiken. Het is vooral leuk na een zware werkdag wanneer je niet genoeg energie hebt om yoga te doen of te stretchen.

-Je hebt alleen een zacht kussen tussen jou en een stoel. Ga op je knieën zitten en plaats je lichaam boven de stoel. Ontspan je hele lichaam en laat je wervelkolom rondgaan. Je hoofd moet naar beneden zijn.

– Blijf zo totdat je verlichting voelt in je spieren.

2. Gebruik speciale tape om pijn te verlichten.

Het is eenvoudig en de fabrikanten zeggen dat het zeer effectief is. Deze speciale tape verlicht druk en pijn, biedt ondersteuning en verhoogt de bloedsomloop die u helpt genezen. Wanneer de tape op je lichaam wordt aangebracht wordt je huid voorzichtig opgetild. Er wordt aangenomen dat dit helpt om een ​​kleine ruimte tussen je huid en de weefsels eronder te creëren. Heel vaak voel je gelijk verlichting.

Hoe het toe te passen:

1. Reinig en droog het probleemgebied eerst.
2. Scheur de tape in het midden.
3. Nadat je het eerste lipje hebt aangebracht om de tape te verankeren, laat je het uiteinde iets terugspringen. Verwijder vervolgens de tape.
4. Wrijf na het aanbrengen van de tape enkele seconden krachtig over de strip. Warmte activeert de lijm. Volledige hechting duurt meestal ongeveer 20 minuten.

Raadpleeg je therapeut over hoe je deze tape op de juiste manier aanbrengt!

Er zijn gelukkig nog veel meer manieren om van je rugpijn af te komen, deze vind je op de volgende pagina.